ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΜΙΛΙΑΣ

 

Τίτλος:

Πως γεννιέται ένα βιολί - Δυσκολίες εκμάθησης και ουτοπία της ιδανικής εκτέλεσης ενός έργου
 

Ομιλητές:

Ξυπολιάς Κώστας ,
Παναγιωτίδης Κώστας
 

Γλώσσα:

Ελληνική
 

Ημερομηνία:

22/11/2017
 

Διάρκεια:

140:02
 

Εκδήλωση:

Ελεύθερο Εργαστήρι Μουσικής Παιδείας - 1ος Κύκλος 2017-2018: Τα μουσικά όργανα και οι ερμηνευτές τους
 

Διοργανωτής:

Μεγάλη Μουσική Βιλιοθήκη της Ελλάδος Λίλιαν Βουδούρη του Συλλόγου οι Φίλοι της Μουσικής
 

Χώρος:

Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος Λίλιαν Βουδούρη
 

Κατηγορία:

Τέχνες / Πολιτισμός
 

Ετικέτες

μουσική , μουσικό όργανο , ερμηνευτής , βιολί , κατασκευή , εκμάθηση
 
 
 
Ο φετινός πρώτος κύκλος του Ελεύθερου Εργαστηρίου Μουσικής Παιδείας έχει τίτλο «Τα μουσικά όργανα και οι ερμηνευτές τους» και περιλαμβάνει 7 δύωρα σεμινάρια που πραγματοποιούνται κάθε Τετάρτη απόγευμα από 25 Οκτωβρίου έως και 13 Δεκεμβρίου στην Αίθουσα Διδασκαλίας της Μουσικής Βιβλιοθήκης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. 
 
Σκοπός των σεμιναριών αυτού του κύκλου είναι να γνωρίσουν στο γενικό κοινό τα χαρακτηριστικά των μουσικών οργάνων, την ιστορία τους και το ρεπερτόριό τους.
 
Πως γεννιέται ένα βιολί - Δυσκολίες εκμάθησης και ουτοπία της ιδανικής εκτέλεσης ενός έργου
 
1o μέρος:
"Πώς γεννιέται ένα βιολί"
 
Σύντομη ιστορική αναδρομή, υλικά, τεχνικές και κατασκευαστικά στάδια του βιολιού, από τον σχεδιασμό της φόρμας μέχρι την ολοκλήρωση του οργάνου.
 
Το 1ο μέρος παρουσιάζεται από τον Αρχιτέκτονα και Κατασκευαστή εγχόρδων κ. Κώστα Ξυπολιά.
 
2ο μέρος:
"Δυσκολίες εκμάθησης και ουτοπία της ιδανικής εκτέλεσης ενός έργου"
 
Δυσκολίες εμάθησης του βιολιού από τα πρώτα στάδια σε νεαρή ηλικία έως την τεχνική κατάρτιση. Οι δυνατότητες του βιολιού, οι διακυμάνσεις του ήχου του καθώς και τα συναισθήματα που προκαλεί. Η ιδανική εκτέλεση ενός έργου και κατά πόσο είναι εφικτή.
 
Το 2ο μέρος παρουσιάζεται από τον βιολονίστα κ. Κωνσταντίνο Παναγιωτίδη.
 
  • Αρχιτέκτων - Κατασκευαστής εγχόρδων
    Ο Κώστας Ξυπολιάς γεννήθηκε στο Λυγουριό Αργολίδας. Σπούδασε Αρχιτεκτονική στο Πανεπιστήμιο της Φλωρεντίας. Κατά τη διάρκεια των ακαδημαϊκών σπουδών του, μελέτησε επίσης Τεχνολογία του ξύλου και εξειδικεύτηκε στη Φυσική ακουστική χώρων και μουσικών οργάνων.
     
    Η αγάπη που από μικρός είχε για τη μουσική, οδήγησε στην ενασχόληση του με διάφορα μουσικά όργανα και ιδιαίτερα με το βιολί, το οποίο διδάχθηκε σε ωδείο.
     
    Οι γνώσεις του σχεδίου, του μοντελισμού και της ξυλογλυπτικής που είχε, όπως και όλα τα παραπάνω, γέννησαν την επιθυμία του να ασχοληθεί με την κατασκευή του βιολιού.
     
    Έχοντας μελετήσει ευρύ φάσμα βιβλιογραφίας και με την καθοδήγηση οργανοποιών στην Ιταλία, στα εργαστήρια των οποίων εργάστηκε για αρκετά χρόνια, κατασκευάζει βιολιά και βιόλες  από το 1995, τα οποία έχουν αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές.
     
    Η συνεργασία του με τον maestro liutaio Georgi Georgiev, συνέβαλε και στην τελειοποίηση των τεχνικών του βερνικιού.
     
    Τα τελευταία χρόνια ασχολείται με την έρευνα πάνω στη στατική και μηχανική των βασικών στοιχείων (καβαλάρης, πάχη, ψυχή, μπάσα μπάρα) για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης του οργάνου.
     
    Τα όργανα του είναι δημοφιλή σε πολλές χώρες και ορχήστρες σε όλο τον κόσμο όπως στην Ιταλία, τη Γαλλία, την Ελλάδα, την Ελβετία, τον Καναδά.
  • Βιολονίστας
    Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1977. Άρχισε μαθήματα βιολιού σε ηλικία επτά ετών και, σημειώνοντας εξαιρετική πρόοδο, αποφοίτησε σε ηλικία δεκαπέντε ετών από το Δημοτικό Ωδείο Καβάλας, με βαθμό «Άριστα παμψηφεί».
     
    Στη συνέχεια παρακολούθησε, με υποτροφία του Κρατικού Ωδείου Βορείου Ελλάδος, μαθήματα κοντά στην καθηγήτρια της Ακαδημίας της Σόφιας Ginka Gichkova. Το 1995 συνέχισε τις σπουδές του με καθηγητή τον Gottfried Schneider στην Ανώτατη Σχολή Μουσικής και Θεάτρου του Μονάχου, από όπου αποφοίτησε με δίπλωμα βιολιού (1999) και στη συνέχεια μεταπτυχιακό δίπλωμα σπουδών (Aufbau Studium).
     
    Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και έχει λάβει μέρος σε ρεσιτάλ, συναυλίες μουσικής δωματίου και φεστιβάλ στην Ελλάδα, την Αυστρία, την Ιταλία και τη Γερμανία. Έχει εμφανιστεί ως σολίστ με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών και τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Σόφιας. Την περίοδο 2003-2007 υπήρξε μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών όπου διετέλεσε και  κορυφαίος Α στα πρώτα βιολιά. Από το 2008 συμμετέχει ως μόνιμος συνεργάτης στην Καμεράτα- Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής. Ήταν μέλος της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της ΕΡΤ  της Κρατικής Ορχήστρας Θεσ/νικης, και της Κρατικής Όπερας του Μονάχου.
     
    Είναι ιδρυτικό μέλος του ERGON Ensemble και του κουαρτέτου Τετρακτύς με τα οποία έχει πραγματοποιήσει συναυλίες στις σπουδαιότερες αίθουσες της Ευρώπης όπως  Het Concertgebouw Amsterdam,  Philharmonie Luxembourg,  Cité de la musique Paris, Laeiszhalle Hamburg, Town Hall & Symphony Hall Birmingham (Symphony Hall),  Stockholms Konserthus,  L’Auditori Barcelona,  Palais des Beaux-Arts Brussels , Musikverein Wien,  Kölner Philharmonie  καθώς και στο Carnegie Hall της Νέας Υόρκης.
     
    Από το 2014 έως το 2017  κατείχε  τη θέση του  εξάρχοντος  βιολονίστα στην Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ. Από τον Απρίλη του 2017 είναι μόνιμο μέλος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ως Κορυφαίος Α' στα β' βιολιά.