ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΜΙΛΙΑΣ

 

Τίτλος:

Τεχνολογίες Πληροφορικής & Γνωστικές Μεταγνωστικές Δεξιότητες στην Εκπαίδευση - Θερινό Σχολείο 2017
 

Ομιλητής:

Δρίγκας Αθανάσιος
 

Γλώσσα:

Ελληνική
 

Ημερομηνία:

04/07/2017
 

Διάρκεια:

52:30
 

Εκδήλωση:

52ο Θερινό Σχολείο του ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος
 

Διοργανωτής:

ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος
 

Χώρος:

ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος
 

Κατηγορίες:

Πληροφορική , Εκπαίδευση
 

Ετικέτες

Θερινό Σχολείο 2017 , μάθηση , γνωστικές δεξιότητες , μεταγνωστικές δεξιότητες , e-inclusion , μαθησιακές δυσκολίες , μαθησιακά προβλήματα , ΑΜΕΑ , ΑΜΕΕΑ
 
 
 
Το Εθνικό Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών “Δημόκριτος”, συνεχίζοντας μία μακρά παράδοση, διοργάνωσε από 3 έως 14 Ιουλίου 2017 Θερινό Σχολείο προσανατολισμού και ενημέρωσης, που απευθύνεται σε πτυχιούχους και τελειόφοιτους ΑΕΙ/ΤΕΙ.
 
Οι διαλέξεις του Θερινού Σχολείου κάλυψαν τις παρακάτω θεματικές περιοχές:
  • Περιβάλλον – Ενέργεια – Ασφάλεια
  • Προηγμένα Υλικά, Μικρο – Νανοτεχνολογία & Διατάξεις
  • Βασική Έρευνα στις Φυσικές Επιστήμες
  • Τεχνολογίες Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
  • Επιστήμες Ζωής
  • Νέες Τεχνολογίες και Πολιτιστική Κληρονομιά
 
Οι διαλέξεις του Θερινού Σχολείου πραγματοποιήθηκαν από διακεκριμένους επιστήμονες από Ερευνητικά Κέντρα και Πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού  και του ΕΚΕΦΕ ''Δ''. Επίσης στο πλαίσιο του Θερινού Σχολείου πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στις εργαστηριακές εγκαταστάσεις του κέντρου και πρακτική εξάσκηση σε επιλεγμένα εργαστήρια.
 
Στο πλαίσιο του Θερινού Σχολείου, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και μία Ημερίδα Μεταπτυχιακής Εκπαίδευσης - Eurαxess - Marie-Currie, καθώς και τις επιστημονικές διαλέξεις του 5th Hellenic Forum for Science, Technology and Innovation (plenary sessions).
 
Περίληψη της ομιλίας
 
Η μάθηση και η εκπαίδευση είναι διαδικασίες οι οποίες στηρίζονται στις νοητικές ικανότητες του μαθητή τις οποίες καλούμε γνωστικές και μεταγνωστικές δεξιότητες. Σήμερα, η πληροφορική και οι υπηρεσίες της συνεισφέρουν στις διαδικασίες αξιολόγησης και διάγνωσης των προβλημάτων μάθησης και των γνωστικών και μεταγνωστικών ικανοτήτων του μαθητή, ώστε να γνωρίζουμε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία του. Επίσης έχουν σχεδιαστεί διαδικασίες προγράμματα και εργαλεία πληροφορικής τα οποία χρησιμοποιούνται για να διευκολύνουν τις διαδικασίες εκπαίδευσης και μάθησης αλλά κυρίως για να βελτιώσουν το μαθησιακό δυναμικό του μαθητή μέσα από κατάλληλες παρεμβάσεις και εκπαίδευση των γνωστικών και μεταγνωστικών του δεξιοτήτων, συμβάλλοντας σε αυτό που ονομάζουμε e-inclusion για AMEA και AMEEA.
 
Οι παραδοσιακές τεχνικές διάγνωσης και αξιολόγησης καθώς και παρέμβασης και αποκατάστασης των μαθησιακών προβλημάτων και δυσκολιών έχουν βρει σήμερα έναν ιδανικό σύμμαχο, τα εργαλεία της πληροφορικής για μία πληρέστερη αξιολόγηση και διάγνωση αλλά και για μία αποτελεσματικότερη παρέμβαση και αποκατάσταση βελτιώνοντας τις δεξιότητες, όχι μόνο των ΑΜΕΑ και ΑΜΕΕΑ, αλλά και κάθε μαθητή, ο οποίος μέσω αυτών των τεχνικών θα βελτιώσει τελικά το γνωστικό του δυναμικό και την απόδοσή του.
 
  • Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, ΕΚΕΦΕ "Δημόκριτος"
    Ο Δρ. Αθανάσιος Δρίγκας είναι Διευθυντής Ερευνών στο Ινστιτούτο Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ».

    Διδακτορικό σε Cognitive Science (Διαχείριση Μνήμης και Πόρων σε Δίκτυα)
    M.S.c. Ηλεκτρολόγος Μηχ. σε Τεχνολ. Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών
    Πτυχίο στην Ψυχολογία

    Συντονιστής και Ιδρυτής του εργαστηρίου Τηλεπικοινωνιών & Net Media Lab από το 1996.
     
    1985-1999: Operational Manager του ελληνικού ακαδημαϊκού δικτύου ΑΡΙΑΔΝΗ.
     
    Συντονιστής πολλών διεθνών και εθνικών έργων στον τομέα των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών, των ηλεκτρονικών υπηρεσιών (e-learning, e-psychology, e-government, e-inclusion, e-culture, e-business, e-ecology κλπ) στην Ελλάδα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Γαλλία, την Ολλανδία, τη Δανία, τη Σουηδία, τη Φινλανδία, την Ιταλία, την Κύπρο, τη Ρουμανία κλπ.
     
    Έχει συγγράψει περισσότερα από 270 (90 περιοδικά) διεθνή και εθνικά άρθρα με θέμα τις τεχνολογίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών, 8 βιβλία, 25 εκπαιδευτικά CD-ROMs, και σημαντικές πατέντες.

    Από το 1985 έχει υπάρξει μέλος πολλών διεθνών και εθνικών επιτροπών για το σχεδιασμό και συντονισμό δικτύων και υπηρεσιών ΤΠΕ και δραστηριοτήτων σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, και σε φορείς όπως ΒΟΥΛΗ, ΥΠΑΝ, ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΥΠ. ΥΓΕΙΑΣ, ΥΜΕ, ΚτΠ, ΓΓΕΤ, ΓΓΝΓ, ΓΓΕ, ΓΓΠΠ, ΓΓΔΕ, ΓΓΕ, EBEA, ΚΑΠΕ, ΙΔΙΣ, κλπ. (Εθνική Επιτροπή για το Τρίτο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, Εθνικό Συμβούλιο Πληροφορικής, Εθνική Επιτροπή για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Εθνική Επιτροπή για το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν, Εθνική Επιτροπή για το πρόβλημα (ιού) του 2000, Εθνική Επιτροπή για δικτυακές υποδομές, Εθνική Επιτροπή για την προστασία των πολιτών, RARE & COSINE επιτροπές για δίκτυα της ΕΕ, Ευρωπαϊκές και εθνικές επιτροπές για αξιολόγηση έργων, κλπ).

    Επίσης έχει υπάρξει μέλος πολλών επιτροπών (οργάνωσης, editorial boards, αξιολόγησης) σε διεθνή συνέδρια και περιοδικά για Τ.Π.Ε. την εκμετάλλευση και τις συνέπειές τους.
     
    Τέλος, έχει λάβει πολλές διακρίσεις και πολλά βραβεία (εθνικά και ευρωπαϊκά) για την επιστημονική δουλειά του (άρθρα, έργα και πατέντες). Εθνικό βραβείο καινοτομίας για πατέντα κβαντικής κρυπτογραφίας το 2004, ευρωπαϊκή διάκριση για το έργο SolWin (Solar & Wind) το 2002, ευρωπαϊκή διάκριση για το έργο Dedalos 2007 (για άτομα με προβλήματα ακοής), επιλογή 2 άρθρων (cryptography, e-gov) από τη NASA, 2006, το εθνικό συμβούλιο για αναπηρίες των ΗΠΑ συμπεριέλαβε (2007) ένα άρθρο σε έκθεση του Κογκρέσου προς τον Πρόεδρο των ΗΠΑ με τίτλο «Ενδυνάμωση των Αμερικανών με Αναπηρία», άρθρο σε κείμενο πολιτικής της Κυβέρνησης της Αυστραλίας, άρθρο σε μελέτη για το e-government στην Ινδία, Ευρωπαϊκή διάκριση e-learning για το έργο Enfora 2010, άρθρο σε μελέτη για το e-government στην Ινδία 2010, άρθρο σε έκθεση του USA ACADEMY of EDUCATION 2013, άρθρο σε μελέτη του UK Essays for E-Government, 2014 κλπ.
     
    Περισσότερα από 140 άρθρα σε εφημερίδες και περισσότερες από 60 τηλεοπτικές παρουσιάσεις έχουν καλύψει τις καινοτόμες επιστημονικές του δραστηριότητες.

    Έχει διαχειριστεί περισσότερα από 45 έργα διεθνώς και σε εθνικό επίπεδο:
    Έργα ΤΠΕ υποστήριξης του ελληνικού πολιτισμού (πχ. Δορυφορικό δίκτυο για τον ελληνικό πολιτισμό)
    Υποδομές ηλεκτρονικής διακυβέρνησης για τον απλό πολίτη και τα ΑΜΕΑ σε διάφορους οργανισμούς
    Έργα με τεχνολογίες IVR, φωνής και τηλεδιάσκεψης
    Έργα με τεχνητή νοημοσύνη και ανάπτυξη νευρωνικών δικτύων (για άνεργους, φοιτητές, καθηγητές κλπ)
    Πλήθος έργων υποστήριξης ηλεκτρονικής μάθησης, επιχειρείν και αυτοβελτίωσης για κωφά άτομα
    Έργο για την υποστήριξη της πλοήγησης στο Internet για άτομα με προβλήματα όρασης
    E-learning & E-business εφαρμογές για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ODISSEAS,e-προμήθειες κλπ)
    Έργο e-science με την υποστήριξη WI-FI για το Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ»
    Έργα ηλεκτρονικής μάθησης σε επιστήμονες και τεχνικούς σε θέματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
    Έργα ΤΠΕ για την υποστήριξη καθηγητών και μαθητών και καινοτόμων διαδικασιών στην Παιδεία.
    Έργα ηλεκτρονικής ψυχολογίας για την υποστήριξη διαφόρων κοινοτήτων (Καθηγητών, Μαθητών κλπ)
    Πλήθος εθνικών και διεθνών μελετών για το ηλεκτρονικό επιχειρείν, το ηλεκτρονικό εμπόριο, δημόσιες προμήθειες, τηλεπικοινωνίες, δείκτες της κοινωνίας της πληροφορίας κλπ.