Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Περιοδικό Σχεδία: Αόρατες διαδρομές

Αλεφάντης Χρήστος

15 Ιουνίου 2017

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 08:31 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 476
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε, την Παρασκευή 16  Ιουνίου 2017, στο Social Dynamo εκδήλωση με αντικείμενο καινοτόμες μεθόδους εξεύρεσης πόρων για φορείς κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας. Τριάντα δυο εκπρόσωποι ελληνικών φορέων είχαν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν μέσα από διαδραστικές παρουσιάσεις Βρετανών ειδικών να αναπτύξουν νέες δεξιότητες και να μάθουν περισσότερα για τις νέες τάσεις στην εξεύρεση πόρων. Η εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο της Εβδομάδας Καινοτομίας (13 – 16 Ιουνίου 2017), που συνδιοργανώνουν η Βρετανική Πρεσβεία και το Βρετανικό Συμβούλιο για πρώτη φορά στην Αθήνα, τελεί υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας και υποστηρίζεται από τη Vodafone, το Ίδρυμα Vodafone και την AstraZeneca.
 
To Social Dynamo (Κοινωνικό Δυναμό) αποτελεί μια πρωτοβουλία του Ιδρύματος Μποδοσάκη για την ενδυνάμωση της κοινωνίας των πολιτών, με άξονες τη μάθηση, την επαγγελματική υποστήριξη και τη δικτύωση, που υλοποιείται σε συνεργασία με την ομάδα συνΑθηνά του Δήμου Αθηναίων.
 
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι ελληνικοί οργανισμοί OpenLabΣχεδία και Δεσμός μοιράστηκαν με τους συμμετέχοντες τη δική τους εμπειρία στην αναζήτηση πόρων. Ο Βρετανός GeofCoxSocial enterprise developer DirectorSocial Enterprise Europe, κατά την εισήγησή του, ανέδειξε τη δυναμική της κοινωνικής επιχειρηματικότητας στην Ευρώπη, αναφέροντας πως μια στις τέσσερις νέες επιχειρήσεις στην Ευρώπη σήμερα είναι κοινωνική επιχείρηση, και ενθάρρυνε τις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις να αξιοποιήσουν αυτή τη νέα δυναμική, καθώς και τις νέες τεχνολογίες, για την εξασφάλιση της οικονομικής τους βιωσιμότητας.
 
Η Βρετανίδα Marisol GrandonFounder CEOUnfold Stories,μίλησε με πάθος για τη νέα γενιά των κοινωνικών επιχειρηματιών που αξιοποιούν την τεχνολογία για να πετύχουν το κοινό καλό  - μια τάση που, κατά την εκτίμησή της, θα ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια, καθώς εκτιμάται ότι στην παγκόσμια κοινότητα των χρηστών του διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών θα προστεθούν ακόμα 4 δις ανθρώπων. «Είμαι ευτυχής που βρίσκομαι στην Αθήνα για να σας μιλήσω για τη βρετανική εμπειρία στην καινοτόμο επικοινωνία, την εικονική πραγματικότητα και το storytelling στην ψηφιακή εποχή. Οι ΜΚΟ έχουν επιτακτική ανάγκη να αναδείξουν τις ιστορίες των ανθρώπων που στηρίζουν – και είναι ακριβώς αυτές οι ιστορίες που μπορούν να εμπνεύσουν, να κινητοποιήσουν και να ενισχύσουν τη συμμετοχή», δηλώνει η Marisol Grandon.
 
 Με αφορμή τη χθεσινή εκδήλωση στο SocialDynamo, η Α.Ε. Πρέσβης της Βρετανίας στην Ελλάδα Kate Smith, δήλωσε: «Μια στις πέντε επιχειρήσεις στη Βρετανία ασχολείται με κάποιας μορφής κοινωνικό έργο. Οι κοινωνικές επιχειρήσεις συμβάλλουν στη βρετανική οικονομία περίπου 55 δις στερλίνες ετησίως.  Στο Ηνωμένο Βασίλειο ένας στους τέσσερις προσφέρει τακτικά εθελοντική εργασία, μια στις τέσσερις νεοφυείς επιχειρήσεις έχουν κοινωνικό και περιβαλλοντικό κίνητρο, μια στις τέσσερις ανήκουν σε κάποιο συνεταιρισμό.  Η Εβδομάδα Καινοτομίας που διοργανώνουμε σκοπό έχει να καταδείξει πώς η συνεργασία και οι συνέργειες μεταξύ Βρετανών και Ελλήνων καινοτόμων διασφαλίζουν ότι το ταλέντο τους, η έμπνευση και η αφοσίωσή τους θα αναπτυχθούν και θα αξιοποιηθούν στο μέγιστο βαθμό.  Κι αυτό ισχύει και στον τομέα της κοινωνικής οικονομίας». 

Δρ Jennifer Clarke, Συντονίστρια του Προγράμματος Ενδυνάμωσης ΜΚΟ του Ιδρύματος Μποδοσάκη, δηλώνει: «Η βιωσιμότητα των κοινωνικών πρωτοβουλιών εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη δημιουργία και την ενθάρρυνση της ενεργού συμμετοχής. Η προσέγγιση αυτή αποτυπώνει και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούμε στο Social Dynamo, όπου χτίσουμε ένα ισχυρό δίκτυο εταίρων και υποστηρικτών το οποίο διευρύνεται συνεχώς, με στόχο την ενδυνάμωση της ελληνικής κοινωνίας των πολιτών». 
 

Αλεφάντης Χρήστος Ιδρυτής - Διευθυντής Σύνταξης, Περιοδικό Σχεδία

Γεννήθηκε στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, όπου, στα μέσα της δεκαετίας του ’50 είχαν μεταναστεύσει οι, εκ Πελοποννήσου ορμώμενοι, γονείς του. Ο Χρήστος Αλεφάντης είναι δημοσιογράφος με εμπειρία πάνω από 20 χρόνια. Είναι ο ιδρυτής και διευθυντής σύνταξης του ελληνικού περιοδικού δρόμου «σχεδία», το οποίο κυκλοφόρησε το Μάρτιο του 2013. Επιμελείται τη δημοσιογραφική ύλη και συντονίζει την εθελοντική ομάδα σύνταξης του περιοδικού. Πέρα των δράσεων του στο πλαίσιο της «σχεδίας», το 2006 ξεκίνησε σε εθελοντική βάση την καμπάνια «Γκολ στη Φτώχεια» στην Ελλάδα, ενσωματώνοντας την εθνική ποδοσφαιρική ομάδα αστέγων, μια κοινωνική πρωτίστως πρωτοβουλία που αξιοποιεί το ποδόσφαιρο ως μέσο ενεργοποίησης και (επαν)ένταξης συνανθρώπων μας που βιώνουν τη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Σχετικές ομιλίες