ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΜΙΛΙΑΣ

 

Τίτλος:

Οι συμφωνίες του Γιάννη Χρήστου. Ζητήματα μορφής και φθογγικής συγκρότησης
 

Ομιλητής:

Ζέρβας Αθανάσιος
 

Γλώσσα:

Ελληνική
 

Ημερομηνία:

09/06/2017
 

Διάρκεια:

31:54
 

Εκδήλωση:

Επιστημονικό μουσικολογικό συμπόσιο: Η Νεοελληνική συμφωνία
 

Διοργανωτής:

Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος Λίλιαν Βουδούρη
 

Χώρος:

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
 

Κατηγορία:

Τέχνες / Πολιτισμός
 

Ετικέτες

ελληνική μουσική , συμφωνική μουσική , ελληνική συμφωνική μουσική , έλληνες συνθέτες , νεοελληνική συμφωνία , Ελληνικές Μουσικές Γιορτές , Γιάννης Χρήστου
 
 
 
Στο πλαίσιο των 13ων Ελληνικών Μουσικών Γιορτών (συνδιοργάνωση: Ελληνικές Μουσικές Γιορτές - Κρατική Ορχήστρα Αθηνών) η Μεγάλη Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος “Λίλιαν Βουδούρη” συνδιοργάνωσε ημερίδα με τίτλο «Η νεοελληνική Συμφωνία», με τη συμμετοχή έγκριτων μουσικολόγων και μουσικών.
 
Το Blod βιντεοσκόπησε και δημοσιεύει όλες τις ομιλίες που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της ημερίδας.

Οι συμφωνίες του Γιάννη Χρήστου. Ζητήματα μορφής και φθογγικής συγκρότησης

Στην κορυφή της μουσικής πρωτοπορίας ο Γιάννης Χρήστου (1926-1970), παρά τον πρόωρο χαμό του, στιγμάτισε τον εικοστό αιώνα με το μουσικό του αποτύπωμα τόσο μέσα από τα έργα που χαρακτηρίζονται από το πρόθεμα «μετα» όσο και από τα έργα που προηγούνται αυτών και τιτλοφορούνται με ιστορικούς μουσικούς όρους που εκφράζουν μουσικές μορφές, είδη, ή συνθετικές διαδικασίες (Τοκάτα, Συμφωνία, Λειτουργία, Τραγούδι, Patterns and Permutations).

Το συμφωνικό έργο του Γιάννη Χρήστου, συγκεκριμένα η Συμφωνία αρ. 1 για μεσόφωνο και ορχήστρα σε τρία συνεχή μέρη (1951) και η Συμφωνία αρ. 2 για μικτή χορωδία και ορχήστρα σε τρία μέρη (1956-57), αν και προέρχονται από τις πρώτες δημιουργικές φάσεις του συνθέτη, παρουσιάζουν εντυπωσιακή πρωτοτυπία και ευρηματικότητα στο πλαίσιο μουσικών ιδεών και της διαχείρισής τους. Και τα δύο συμφωνικά έργα εμπεριέχουν την εκπληκτική δυναμική που αναπτύσσεται στα έργα του συνθέτη κατά τις επόμενες δημιουργικές του φάσεις. Στην παρούσα ανακοίνωση θα αναπτυχθούν τα στοιχεία που προέκυψαν από την παρατήρηση και τη συστηματική ανάλυση στις δύο συμφωνίες, ενώ θα επιχειρηθεί να διατυπωθεί το πλαίσιο δόμησης (μορφής) τους σε συνάρτηση με τους χειρισμούς στο φθογγικό υλικό.
 
  • μουσικός, συνθέτης, Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
    Ο Αθανάσιος Ζέρβας έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμες συναυλίες, κυρίως ως σολίστ σαξοφωνίστας αλλά και ως συνθέτης και μαέστρος, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι διδάκτωρ σύνθεσης του Northwestern University (ΗΠΑ) και Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έργα του εκδίδονται από το Jeanne Inc. Έχει δισκογραφία με τις εταιρίες BMG, EMI, FM records, Libra Music Ltd,
    Mercury/Universal Co, Magni US, Centaur Records κ.ά. Είναι υπεύθυνος σύνταξης του ηλεκτρονικού περιοδικού mus-e-journal (www.muse.gr) και ιδρυτής του Κουαρτέτου Σαξοφώνων Αθήνας