ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΜΙΛΙΑΣ

 

Τίτλος:

Διαβάζοντας λογοτεχνία στην τάξη: η εκφραστική ανάγνωση ως μέρος της σχολικής καθημερινής ζωής
 

Ομιλητής:

Poe Elizabeth
 

Γλώσσα:

Αγγλική, με ελληνική μετάφραση σε διαφάνειες
 

Ημερομηνία:

19/05/2017
 

Διάρκεια:

19:39
 

Εκδήλωση:

2ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ "Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: θεωρία και πράξη. Αναζητώντας το ελκυστικό και αποτελεσματικό σχολείο"
 

Διοργανωτής:

Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος, Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ - Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου, Ελληνογαλλική Σχολή Jeanne d’ Arc
 

Χώρος:

Ίδρυμα Λασκαρίδη
 

Κατηγορία:

Εκπαίδευση
 

Ετικέτες

εκπαίδευση , 21ος αιώνας , σχολείο , λογοτεχνία , εκφραστική ανάγνωση
 
 
 
Tο Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του ΕΚΕΔΙΣΥ, η Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος, το Ελληνικό Τμήμα της ΙΒΒΥ-Κύκλος του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και η Ελληνογαλλική Σχολή  Jeanne d’ Arc συνδιοργάνωσαν στις 19, 20 και 21 Μαΐου 2017 στην Αθήνα το 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο με τίτλο «Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: θεωρία και πράξη».
 
Το συνέδριο τελεί υπό την  αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και του Δήμου Πειραιά, ενώ έχει την υποστήριξη της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.
 
Η Τελετή Έναρξης πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 19 Μαΐου στο Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη. Το Blod βιντεοσκόπησε και δημοσιεύει τις κεντρικές ομιλίες της 1ης ημέρας του συνεδρίου.

Elizabeth A. Poe - Διαβάζοντας λογοτεχνία στην τάξη: η εκφραστική ανάγνωση ως μέρος της σχολικής καθημερινής ζωής
 
Η ανάγνωση της λογοτεχνίας είναι μια διαδικασία ενεργητική και συνιστά κλειδί που ανοίγει τις πόρτες της αντίληψής μας. Ο συγγραφέας, με φαντασία και λόγο, εκφράζει ατομικές ψυχικές καταστάσεις και βιώματα αλλά και κοινωνικούς προβληματισμούς. Έτσι, μέσα από τη μυθοπλασία, διευρύνεται η συνείδηση του αναγνώστη. Κατά τον Βρετανό καθηγητή λογοτεχνίας Jeremy Hawthorn, η ανάγνωση λογοτεχνικών κειμένων μας βοηθά να «διευρύνουμε τις φαντασιακές μας ικανότητες και εμπειρίες κι έτσι βελτιώνουμε την ικανότητά μας να δρούμε μέσα στον κόσμο». Βέβαια, για να φτάσουμε εκεί, πρέπει πρώτα να αναπτύξουμε τη δεξιότητα της ανάγνωσης. Συχνά διαβάζει κανείς ένα κείμενο τυπικά, ομοιόμορφα, ουδέτερα, όποιο κι αν είναι το περιεχόμενο. Αυτή η ανάγνωση είναι μια απλή μεταφορά του ήχου των λέξεων που είναι τυπωμένες στο χαρτί και η φωνή του αναγνώστη είναι ένα απλό μηχανικό μέσο, για να ακουστούν οι λέξεις. Η σημασία της εκφραστικής, ερμηνευτικής ανάγνωσης (Oral Interpretation), η ανάπτυξη και βελτίωση των μέσων και τεχνικών για την επιτυχημένη απόδοση του κειμένου είναι μερικοί από τους στόχους που ευνοούν την κατανόηση του κειμένου.
 
  • Καθηγήτρια Παιδικής και Νεανικής Λογοτεχνίας και Εκπαίδευσης