Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Η Μουσικοκινητική Αγωγή σήμερα: ένα ταξίδι αυτογνωσίας, δημιουργικότητας και αισθητικής καλλιέργειας

Σαρροπούλου Κατερίνα, Αγκιναρασταχάκης Κωνσταντίνος

1 Μαρτίου 2017

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 53:12 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 1603
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Στόχος αυτής της βιωματικής μουσικής δράσης είναι να αναδειχθεί η πολύπλευρη φυσιογνωμία της Μουσικοκινητικής Αγωγής Orff σήμερα, ο ανοιχτός χαρακτήρας που την καθορίζει ως προσέγγιση και η παιδαγωγική της δύναμη που την καθιστά προσιτή σε όλες τις ηλικίες.

Ο τρόπος με τον οποίο η Μουσικοκινητική Αγωγή ενοποιεί τις τέχνες της μουσικής, της κίνησης/χορού, του λόγου καθώς και τις εικαστικές τέχνες, προάγει τα ανθρωπιστικά ιδεώδη μέσα από τις φιλοσοφικές της αρχές.

Επειδή η Μουσικοκινητική Αγωγή Orff συνδέει συνεχώς την θεωρία με την πράξη, ο πειραματισμός, η πρακτική και ο αναστοχασμός αποτελούν μερικά από τα βασικά εργαλεία της διαδικασίας. Η δημιουργική έκφραση γεννιέται όταν το άτομο οδηγείται από τις εμπειρίες και τα προσωπικά του βιώματα και καταλήγει, μέσα από την εξερεύνηση και την ανακάλυψη, σε ένα αποτέλεσμα δημιουργικό, σε μια φόρμα.

Η Μουσικοκινητική Αγωγή Orff απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους, με στόχο να τους καταστήσει ικανούς να κινητοποιήσουν τις δημιουργικές και καλλιτεχνικές τους δυνάμεις, να βιώσουν ενεργητικά την συμμετοχή τους, να γίνουν ανοιχτοί και ευέλικτοι στην επικοινωνία αλλά και στην πρόσληψη του καινούργιου.

Μοιάζει με ένα ταξίδι που μέσα στην πορεία του, οι συμμετέχοντες έχουν την δυνατότητα να συνειδητοποιήσουν τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους και να ανακαλύψουν «τον εαυτό τους» ως δημιουργό, αλλά και συνδημιουργό. Ένα ταξίδι μέσα στο οποίο η δημιουργικότητα και ο εσωτερικός κόσμος ενεργοποιούνται με απώτερο στόχο την αναγωγή της γνώσης σε έναν ποιοτικό τρόπο ζωής, δηλαδή στην συνειδητή και υψηλή ποιότητα του καθημερινού βίου.


Σαρροπούλου Κατερίνα Σκηνοθέτις, Χορογράφος - Υπεύθυνη Σπουδών του Κύκλου Μετεκπαίδευσης της Μουσικοκινητικής Αγωγής ORFF στη Σχολή Μωραΐτη
H Κατερίνα Σαρροπούλου είναι σκηνοθέτης – χορογράφος και δασκάλα Θεάτρου, Καλλιτεχνική διευθύντρια της εταιρείας θεάτρου και μιμικής Αιωρία. Είναι Υπεύθυνη Σπουδών του Κύκλου Μετεκπαίδευσης της Μουσικοκινητικής Αγωγής ORFF στη Σχολή Μωραΐτη, στον οποίο διδάσκει θεατρική κίνηση, μάσκα, λόγο και αυτοσχεδιασμό από το 1987. Γράφει ποίηση.

Σπούδασε Φιλοσοφία και Παιδαγωγικά στο Πανεπιστήμιο Κρήτης (1982), Θέατρο στο Παρίσι στις Σχολές Jacques Lecoq, Etienne Decroux με υποτροφία του Ιδρύματος «Α. Σ. Ωνάση» και στο Atelier pour la Formation d ́acteur, των Gaulier-Pagneux (1983-1988). Μαθήτευσε κοντά στους Yoshi Oida και Donato Sartori (1989). Το 1988 η επίσκεψή της στο Ινστιτούτο Carl Orff στο Salzburg και η γνωριμία με τον διευθυντή του Dr . Hermann Regner ενέπνευσε την «δια βίου» σχέση της με το OrffSchulwerk, ανοίγοντας έναν δημιουργικό διάλογο με το καλλιτεχνικό και παιδαγωγικό δυναμικό του Ινστιτούτου ως διδάσκουσα (International OrffSchulwerk Summer Course, 1992) και ως δημιουργός (Orff-Schulwerk Symposia 1995 & 2011). Συγκεκριμένα: το 1995 παρουσίασε στο Θέατρο του Mozarteum, στο πλαίσιο του Διεθνούς Συμποσίου Orff –Schulwerk για τον εορτασμό των 100 χρόνων από την γέννηση του συνθέτη-παιδαγωγού Carl Orff, το έργο Άλκηστις – Αποσπάσματα, βασισμένο στην «Άλκηστη» του Ευριπίδη και σε σκηνοθεσία- χορογραφία δική της. Επίσης το 2011, στο Θέατρο του Mozarteum, στο πλαίσιο του Διεθνούς Συμποσίου Orff –Schulwerk για τον εορτασμό των 50 χρόνων από την ίδρυση του Ινστιτούτου Carl Orff (1961- 2011) σκηνοθέτησε, χορογράφησε έργο - αφιέρωμα για την πεντηκονταετή σχέση της ελληνικής κοινότητας Orff- Schulwerk με το Ινστιτούτο Orff, με τίτλο Σκιές: ένα έργο για τον Χρόνο βασισμένο στο Άσμα Ασμάτων του Σολομώντα.

Μεταξύ άλλων έχει ανεβάσει: την Κερένια Κούκλα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου (1996,1997), την Νέκυια από την λ Ραψωδία της Οδύσσειας του Ομήρου (1998, 1999), δύο έργα του Νορβηγού θεατρικού συγγραφέα Jon Fosse Κάποιος θά’ ρθει (2001) και Κοιμήσου Γλυκό μου Παιδάκι (2003), σε δική της μετάφραση. Tον Jon Fosse παρουσίασε στην Αθηναϊκή σκηνή για πρώτη φορά. Με συμμετοχή σε συνέδρια για τον Χορό, την Κίνηση και το Θέατρο (1991, 1994, 1997), έχει επιμεληθεί την έκδοση των Πρακτικών της Ημερίδας Ο Κωνσταντίνος Χρηστομάνος και η εποχή του σε συνεργασία με το Ίδρυμα Γουλανδρή Χορν (1998) και έχει μεταφράσει τρία θεατρικά έργα του Νορβηγού θεατρικού συγγραφέα Jon Fosse Τρία Έργα (Εκδόσεις Άγρα, 2008). Έχει κυκλοφορήσει το 2015 ποιητική συλλογή Άκανθος Φωνών – Είκοσι επτά ποιήματα, από τις Εκδόσεις Γαβριηλίδης.
Αγκιναρασταχάκης Κωνσταντίνος Μουσικός - Μουσικολόγος

Σπούδασε μουσικολογία και μουσική παιδαγωγική στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ και είναι διπλωματούχος Κλαρινέτου από το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης. Παρακολούθησε μαθήματα κλαρινέτου και μουσικής δωματίου στο Coservatoir Royal de Musique Mons του Βελγίου.

Είναι απόφοιτος του προγράμματος Advanced studies in music and dance pedagogy (special course) και κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου "Elementare Musik- und Bewegungspädagogik" του Ινστιτούτου Carl Orff του Πανεπιστημίου Mozarteum όπου φοίτησε με υποτροφία του ιδίου Πανεπιστημίου. Είναι εκπαιδευτικός μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και διδάσκει στον Κύκλο Μετεκπαίδευσης σε Σπουδές Μουσικοκινητικής Αγωγής Orff – Τριετές Πρόγραμμα Σπουδών στη Σχολή Μωραΐτη. Είναι υποψήφιος διδάκτορας στο Τ.Ε.Α.Π.Η του Παν/μίου Ιωαννίνων.