ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΜΙΛΙΑΣ

 

Τίτλος:

Πόσες είναι οι διαστάσεις στα έργα του χαράκτη Έσερ;
 

Ομιλητής:

Λύκος Ανδρέας
 

Γλώσσα:

Ελληνική
 

Ημερομηνία:

23/01/2017
 

Διάρκεια:

70:45
 

Εκδήλωση:

Hub Science
 

Διοργανωτής:

"The Hub Events", Νικόλας Πρωτονοτάριος
 

Χώρος:

The Hub Events
 

Κατηγορίες:

Μαθηματικά , Τέχνες / Πολιτισμός
 

Ετικέτες

Maurits Cornelis Escher , εικαστικές τέχνες , χαρακτική , χώρος , χωρόχρονος , μαθηματικά παράδοξα , γεωμετρία , διαστάσεις , φράκταλ , οφθαλμαπάτες
 
 
 
 Ο μαθηματικός και συγγραφέας Ανδρέας Λύκος μέσα από την ομιλία του με θέμα «Πόσες είναι οι διαστάσεις στα έργα του χαράκτη Έσερ;» προσπαθεί, ψηλαφώντας το έργο του Έσερ (Maurits Cornelis Escher) , να αναδείξει, μεταξύ των άλλων, πώς ο διακεκριμένος χαράκτης απεικόνισε τον χωρόχρονο στα έργα του, αν και πώς τα μαθηματικά μάς βοηθούν να κατανοήσουμε ένα έργο τέχνης και αν ένα έργο τέχνης μπορεί να οδηγήσει σε μαθηματικά παράδοξα!
 
-        Μπορεί κάποιος μη μαθηματικός να αλλάξει την αντίληψή μας για τα μαθηματικά;
-        Μπορεί ένα χαρακτικό έργο να οδηγήσει σε μαθηματικά παράδοξα;
-        Μπορούν τα μαθηματικά να μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε ένα έργο τέχνης;
-        Απεικονίζονται πάνω από 3 διαστάσεις σε έναν πίνακα;
-        Μπορεί ένα έργο τέχνης να «ακροβατεί» ανάμεσα στις δύο και στις τρεις διαστάσεις;
 
Στη διάλεξή του ο ομιλητής διερευνά τον παιγνιώδη τρόπο με τον οποίο o χαράκτης Έσερ απεικόνισε τον χωροχρόνο στα έργα του. Αρχικά, ορίζει την έννοια της διάστασης και κάνοντας ένα νοητικό πείραμα μας βοηθά να κατανοήσουμε τον τρόπο που θα αντιλαμβανόμασταν ένα τετραδιάστατο αντικείμενο στον τρισδιάστατο χώρο μας. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας την έννοια της αυτοομοιότητας, αναζητεί τα «σημεία τομής» κάποιων σημαντικών έργων του Έσερ με τη γεωμετρία των φράκταλ. Τέλος, μας οδηγεί να  παρατηρήσουμε παράδοξα αντικείμενα που, ενώ μοιάζουν με γνωστά γεωμετρικά σχήματα, στην πραγματικότητα είναι οφθαλμαπάτες που μετασχηματίζουν τον χώρο.
 
  • Καθηγητής Μαθηματικών
    Ο Ανδρέας Λύκος γεννήθηκε στην Κομοτηνή το 1975. Το 1998 αποφοίτησε από το Μαθηματικό τμήμα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στην Στατιστική στο Οικονομικό Πανεπιστημίο Αθηνών (ΑΣΟΕΕ) και στο Katholieke Universiteit di Leuven του Βελγίου.

    Το διάστημα 2001 - 2004 εργάστηκε στην ιδιωτική εκπαίδευση και από τον Σεπτέμβρη του 2004 εργάζεται στη δημόσια δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
    Από το 2007 συμμετέχει ενεργά στην ομάδα Θαλής + Φίλοι που εμπνέει και στηρίζει τη δημιουργία λεσχών ανάγνωσης έχοντας στόχο τη γεφύρωση του χάσματος ανάμεσα στα μαθηματικά και στις άλλες μορφές πολιτιστικής δημιουργίας.

    Από το 2008 είναι μέλος του Δ.Σ. του παραρτήματος Ροδόπης της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.

    Από το 2011 συμμετέχει ως επιμορφωτής στο πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών του Π.Ε.Κ. Αλεξανδρούπολης.