ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΜΙΛΙΑΣ

 

Τίτλος:

1 εγκέφαλος ή 2 ημισφαίρια;
 

Ομιλητής:

Παπαδάτου - Παστού Μαριέττα
 

Γλώσσα:

Ελληνική
 

Ημερομηνία:

16/10/2015
 

Διάρκεια:

34:26
 

Εκδήλωση:

Café Scientifique 2015-2016
 

Διοργανωτής:

Café Scientifique 
 

Χώρος:

Καφέ του Μουσείου Μπενάκη (κτήριο οδού Πειραιώς), Κόμβος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας της Τεχνόπολης Δήμου Αθηναίων- INNOVATHENS
 

Κατηγορία:

Νευροεπιστήμες
 

Ετικέτες

εγκέφαλος , δεξί ημισφαίριο , αριστερό ημισφαίριο
 
 
 
Τι γίνεται όταν τα δύο ημισφαίρια του εγκεφάλου μας πάψουν να επικοινωνούν μεταξύ τους; Είμαστε ένας άνθρωπος ή δύο; Γιατί το δεξί ημισφαίριο είναι τόσο σιωπηλο; Γιατί να μην είμαστε όλοι αριστερόχειρες;
 
Η ασυμμετρία είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση στη φύση. Από τα μικροσκοπικά μόρια μέχρι και το ίδιο το σύμπαν! Οι άνθρωποι είναι και αυτοί ασύμμετροι –σκεφτείτε τη θέση της καρδιάς μας στην αριστερή μεριά, αλλά και τις μικρές διαφορές στις δύο πλευρές του προσώπου μας. Μάλιστα, δεν φαινόμαστε μόνο ασύμμετροι, συμπεριφερόμαστε και έτσι! Εννιά στους δέκα από εμάς είμαστε δεξιόχειρες. Ασύμμετρος είναι και ο εγκέφαλος μας, το πολυπλοκότερο και πιο αξιοθαύμαστο όργανό μας. Τα δύο ημισφαίρια διαφέρουν τόσο ανατομικά όσο και ως προς τις λειτουργίες που υποστηρίζουν. Για παράδειγμα, το αριστερό μας ημισφαίριο είναι αυτό που μας επιτρέπει να μιλάμε και να καταλαβαίνουμε τη γλώσσα. Γιατί όμως το δεξί κερδίζει στα χέρια μας αλλά το αριστερό στους εγκεφάλους μας; Γιατί να μην είμαστε -αντίστροφα- αριστερόχειρες και να μη «μιλάμε» με το δεξί ημισφαίριο;
 
  • Λέκτορας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
    Η Δρ Μαριέττα Παπαδάτου-Παστού σπούδασε ψυχολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και στη συνέχεια εκπόνησε το μεταπτυχιακό της δίπλωμα και τη διδακτορική της διατριβή στο Τμήμα Πειραματικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Είναι Λέκτορας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ έχει διατελέσει και Επί Κεφαλής του Τμήματος Ψυχολογίας του Business College of Athens. Η έρευνά της άπτεται σε τομείς της νευροψυχολογίας, της πειραματικής ψυχολογίας, της γνωστικής νευροεπιστήμης και των νευροεπιστημών της συμπεριφοράς. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει αναπτύξει ακόμα και για τη συνεισφορά των νευροεπιστημών στην εκπαιδευτική διαδικασία.