Bodossaki Lectures on Demand
ΙΔΡΥΜΑ ΜΠΟΔΟΣΑΚΗ

Εφαρμογή Τεχνολογιών Κοινωνικής Δικτύωσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Σχεδιασμός και Οργάνωση

Καρβουνίδης Θεόδωρος

9 Οκτωβρίου 2011

ΟΜΙΛΙΕΣ
EXIT FULL SCREEN VIDEO & SLIDES
ΔΙΑΡΚΕΙΑ 16:29 ΠΡΟΒΟΛΕΣ 1853
ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ /

Η διείσδυση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην καθημερινότητα μας έχουν αλλάξει ριζικά το τρόπο που επικοινωνούμε και συναλλασσόμαστε. O χώρος της εκπαίδευσης δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος, δεδομένου και του γεγονότος ότι και οι σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες υποστηρίζουν τη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευομένων και εκπαιδευτών. Με την έλευση των δικτύων κοινωνικής δικτύωσης, ο αρχικός παθητικός ρόλος παρουσίασης και αποθήκευσης πληροφοριών μεταλλάσσεται σε ένα συμμετοχικό. Περαιτέρω, η σημερινή καθημερινότητα κάνει ολοένα και πιο επιτακτική τη χρήση τεχνολογιών που επιτρέπουν την εξ αποστάσεως πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς πόρους, ώστε να αναπληρώνεται η ενδεχόμενη αδυναμία της φυσικής παρουσίας στους χώρους εκπαίδευσης.

Οι τεχνολογίες Web 2.0, οι οποίες βασίζονται στις τεχνολογικές αρχές της κοινωνικής δικτύωσης και αποτελούν τμήμα των εργαλείων αυτής, έρχονται να καλύψουν τις ανάγκες σε τεχνολογίες σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης. Τα διαθέσιμα εργαλεία του Web 2.0 στην εκπαίδευση καλύπτουν την ανάγκη για πιο εξατομικευμένο εκπαιδευτικό σύστημα, μέσα από την ιδιότητες της συμμετοχικότητας, της ανταλλαγής γνώσεων και της συνεχούς ροής ιδεών στην εκπαιδευτική κοινότητα.

Οι απαιτήσεις των φοιτητών στο τμήμα πληροφορικής ενός πανεπιστημίου είναι σαφώς πιο μεγάλες από απόψεως εργαλείων, σαν αυτά του Web 2.0, τα οποία βέβαια μπορούν εν δυνάμει να αναπτυχθούν ή να εξελιχθούν από τους ίδιους. Είναι πρόκληση, λοιπόν, η εφαρμογή τους σε μαθήματα του προγράμματος σπουδών τους, καθώς και η αποτίμησή τους από τους συμμετέχοντες, που έχουν άποψη όχι μόνο σαν χρήστες αλλά σαν εν δυνάμει δημιουργοί. Η περάτωση ενός τέτοιου εγχειρήματος απαιτεί προεργασία σε τρεις διαφορετικούς άξονες: τον εκπαιδευτικό, τoν τεχνολογικό και, τέλος, τoν οργανωτικό, δεδομένου ότι βασίζεται σε συνιστώσες των προηγούμενων δύο αξόνων. Η επακόλουθη αποτίμηση αφορά τόσο στο σύνολο όσο και στις επί μέρους συνιστώσες του εγχειρήματος.

Η παρούσα εργασία εστιάζει στην περιγραφή του σχεδιασμού και της μεθοδολογίας που απαιτήθηκε για την οργάνωση και εκπόνηση ενός μαθήματος τμήματος πληροφορικής Ελληνικού Πανεπιστημίου με σύγχρονα και ασύγχρονα εργαλεία Web 2.0 προκειμένου να αποτιμηθεί ποικιλοτρόπως τόσο η στάση των συμμετεχόντων φοιτητών όσο και η απόδοση τους με την παρέμβαση των συγκεκριμένων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Καρβουνίδης Θεόδωρος Καθηγητής Πληροφορικής, Εσπερινό ΓΕΛ Αγ. Δημητρίου

Ο Θεόδωρος Καρβουνίδης έχει δίπλωμα Ηλεκτρολόγου Μηχανικού από την Πολυτεχνική Σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην Ξάνθη. Πήρε το μεταπτυχιακό του σε Διοίκηση και Οργάνωση Επιχειρήσεων από το Πανεπιστήμιο του Surrey στην Αγγλία. Σήμερα είναι σε εξέλιξη η διδακτορική διατριβή του στο τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιά με θέμα "Τεχνολογίες διαδικτύου στις εκπαιδευτικές τεχνολογίες και στο σχεδιασμό".

Από το 1991 μέχρι το 2004 εργάστηκε στην Ιντρακόμ Α.Ε. συμμετέχοντας σε ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα και σε ένα μεγάλο αριθμό έργων. Από το 2004 έως σήμερα είναι Καθηγητής Πληροφορικής με οργανική θέση στο Εσπερινό ΓΕΛ Αγ. Δημητρίου. Έχει συμμετάσχει στην εκπαιδευτική/παιδαγωγική ομάδα του έργου "Δυναμικές Ισορροπίες" της ενότητας "Νηρηίδες - Ανάπτυξη ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων" του έργου "Πλειάδες - Ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού και ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων για τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης".

Σχετικές ομιλίες