ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΜΙΛΙΑΣ

 

Τίτλος:

Καινοτομία, τεχνολογία, εκπαίδευση
 

Ομιλητές:

Βερναρδάκης Νίκος ,
Ρήγου Μαρίνα ,
Μπράτιτσης Θαρρενός ,
Μεϊμάρης Μιχάλης ,
Χαραλάμπης Δημήτρης
 

Γλώσσα:

Ελληνική
 

Ημερομηνία:

03/06/2014
 

Διάρκεια:

147:14
 

Εκδήλωση:

Ζητήματα Επικοινωνίας
 

Διοργανωτής:

Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας και Τμήμα Επικοινωνίας & ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών
 

Χώρος:

Κεντρικό κτίριο Πανεπιστημίου Αθηνών
 

Κατηγορία:

Επικοινωνία
 

Ετικέτες

καινοτομία , τεχνολογία , εκπαίδευση , παγκοσμιοποίηση , ψηφιακή αφήγηση , αντεστραμμένη διδασκαλία , ορατή σκέψη
 
 
 
Η ημερίδα με θέμα "Καινοτομία, τεχνολογία, εκπαίδευση" διοργανώθηκε από το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας του ΕΚΠΑ, στο πλαίσιο του κύκλου εκδηλώσεων "Ζητήματα Επικοινωνίας".

Ομιλίες:
 
Νίκος Βερναρδάκης, Ομότιμος Καθηγητής Οικονομικών Επιστημών
 
Καινοτομία και καινοτομική διαδικασία: χαρακτηριστικά, εξέλιξη και επιπτώσεις
Η καινοτομία και η καινοτομική διαδικασία εξελίσσονται συνεχώς. Αυτή η εξέλιξη αλλάζει τον πραγματικό κόσμο της οικονομίας, ενθαρρύνει την παγκοσμιοποίηση, οδηγεί σε ολιγοπωλιακό ανταγωνισμό και σε αύξηση της ανισότητας και τελικά αλλάζει την ίδια την οικονομική θεωρία που προσπαθεί να δώσει εξηγήσεις.
 
Μαρίνα Ρήγου, Διδάκτωρ Επικοινωνίας, Δημοσιογράφος
 
Web 2.0: πλατφόρμα επικοινωνιακής καινοτομίας
 
Θαρρενός Μπράτιτσης, Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας - Διευθυντής Εργαστηρίου Δημιουργικότητας, Καινοτομίας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση
Κάτι παλιό, κάτι καινούργιο, κάτι δανεικό … συνταγές για καινοτομία στην εκπαίδευση.
Παρουσίαση χαρακτηριστικών παραδειγμάτων εκπαιδευτικής καινοτομίας που συνδυάζουν παλιά και νέα χαρακτηριστικά και τα οποία μπορούν να είναι άμεσα εφαρμόσιμα από τον σύγχρονο εκπαιδευτικό. Οι έννοιες που θα αναπτυχθούν είναι αυτές της ψηφιακής αφήγησης (digital storytelling), της αντεστραμμένης διδασκαλίας (flipped learning), της ορατής σκέψης (visible/artful thinking), αλλά θα παρουσιαστούν και ιδέες που αξιοποιούν σύγχρονα τεχνολογικά εργαλεία, όπως οι αισθητήρες κίνησης και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια.
 
Μιχάλης Μεϊμάρης, Καθηγητής Νέων Τεχνολογιών, Διευθυντής του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών
 
Καινοτόμες εφαρμογές της τεχνολογίας στην εκπαίδευση
Καινοτόμες εφαρμογές της τεχνολογίας, όπως το ψηφιακό και υβριδικό παιχνίδι, η ψηφιακή αφήγηση και οι διαγενεακές δράσεις στην εκπαίδευση, μέσα από τη διδασκαλία και την έρευνα στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα ΜΜΕ.
 
Δημήτρης Χαραλάμπης, Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης
 
«Ψηφιακή στροφή και νεοφιλελεύθερη στροφή»: καινοτομία, απορρύθμιση, παγκοσμιοποίηση και ανισότητα
Η τριακονταετία που ακολούθησε τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο φαντάζει πια ως ένα ιδιαίτερο ιστορικό διάλειμμα. Από το τέλος της δεκαετίας του 1970 ο κόσμος αλλάζει και αυτό σημαίνει την αλλαγή του κοινωνικοπολιτικού παραδείγματος το οποίο χαρακτηρίζεται από την ιδιόμορφη συναρτησιακή σχέση της «νεοφιλελεύθερης και ψηφιακής στροφής» υπό την σκιά της απορρύθμισης και της ανισότητας σε παγκόσμια κλίμακα.
 
  • Ομότιμος Καθηγητής Οικονομικών Επιστημών
    Ο Νίκος Βερναρδάκης γεννήθηκε κι έζησε στην Αίγυπτο μέχρι την απόκτηση του Γαλλικού Baccalaureat. Σπούδασε στο Cornell University, στις ΗΠΑ, όπου έλαβε ΒΑ cum Laude, MA και διδακτορικό δίπλωμα PhD στις Οικονομικές Επιστήμες. Υπήρξε Οικονομικός Σύμβουλος στα επιτελικά γραφεία της Mobil Oil και της G.R. Grace στη Νέα Υόρκη. Διετέλεσε στέλεχος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (IMF), Washington, D.C. Στην Ελλάδα εγκαταστάθηκε με τη μεταπολίτευση και διετέλεσε στέλεχος της Τραπέζης Ελλάδος (Διεύθυνση Μελετών), και του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ). Υπηρέτησε ως Ειδικός Σύμβουλος του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και υπήρξε μέλος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων. Στο Πανεπιστήμιο Πατρών όπου υπηρετεί διδάσκει Οικονομική της Τεχνολογίας, Στρατηγική Διαχείριση της Τεχνολογίας, Διεθνείς Οικονομικές Σχέσεις και Μακροοικονομική Θεωρία. Κάτοχος της έδρας Jean Monnet στο Πανεπιστήμιο Πατρών, υπήρξε Αντικειμενικός Κριτής εκ μέρους των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων για τις Ελληνικές προτάσεις του "πακέτου Delors", και μέλος πολλών επιτροπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Υπήρξε συνολικά επί εννέα χρόνια Πρόεδρος Τμήματος, πρώτα στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών και αργότερα στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων. Είναι διευθυντής του Εργαστηρίου Καινοτομίας, Ανάπτυξης, Μεταφοράς και Διαχείρισης Γνώσης. Έχει συμμετέχει σε πολλά ερευνητικά προγράμματα, από τα οποία τα δεκαεπτά είναι Ευρωπαϊκά ανταγωνιστικά. Υπήρξε Επιστημονικός Υπεύθυνος για το Πανεπιστήμιο Πατρών του πρώτου προγράμματος Επιχειρηματικότητας και συνεχίζει να είναι και του δεύτερου. Μεταξύ των δημοσιεύσεων του συγγραφέα συγκαταλέγονται το "Econometric Models for Developing Economies, the Case for Greece" (1979), που εκδόθηκε από την Praeger Publishers (US) και από την Saxon House (UK) και "Το Τρένο της Ανάπτυξης και η Ελλάδα του Πέμπτου Kondratiev" (1988), εκδόσεις Παπαζήση, που μεταφράστηκε στην Αγγλική από τις υπηρεσίες των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
  • Δρ Επικοινωνίας, Δημοσιογράφος
    Η Μαρίνα Ρήγου είναι ΕΕΔΙΠ στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και διδάσκει το εργαστηριακό μάθημα Ραδιόφωνο. Από το 1987 εργάζεται ως δημοσιογράφος αρχικά στην ΕΡΑ 4 και από το 1991 στον ενημερωτικό ραδιοφωνικό σταθμό Flash 96. Έχει πτυχίο Φυσικών Επιστημών, Φυσικομαθηματικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, πτυχίο Επικοινωνίας και ΜΜΕ Πανεπιστημίου Αθηνών, μεταπτυχιακό δίπλωμα σπουδών Επικοινωνίας και ΜΜΕ Πανεπιστημίου Αθηνών και εκπονεί διδακτορική διατριβή με θέμα "Νέες μορφές δημοσιότητας, Internet και η σύγχρονη διαμόρφωση του πολιτικού".
  • Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας - Διευθυντής Εργαστηρίου Δημιουργικότητας, Καινοτομίας και Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση
    Ο Θ Μπράτιτσης είναι Λέκτορας της «Πληροφορικής με έμφαση στην Ανάπτυξη Εκπιαδευτικού Λογισμικού» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Διδάσκει ή έχει διδάξει μαθήματα Εφαρμογών των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση, Ανάπτυξης και Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Λογισμικού, Ειδικών εφαρμογών αξιοποίησης των ΤΠΕ, Διδακτικής της Πληροφορικής, Ευέλικτης κι εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης στο Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΤΕΠΑΕΣ) του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
     
    Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 80 ερευνητικές εργασίες σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά, πρακτικά διεθνών και ελληνικών συνεδρίων, όλα με τυφλό σύστημα κρίσης εργασιών. Μέχρι τον Αύγουστο του 2013, υπάρχουν 179 καταγεγραμμένες ετεροαναφορές στο έργο του.
    Είναι μέλος 8 επιστημονικών ενώσεων, ενώ έχει συμμετάσχει στην επιστημονική επιτροπή περισσοτέρων από 70 εθνικών και διεθνών συνεδρίων, επιστημονικών περιοδικών και συλλογικών τόμων.
     
    Στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται θέματα όπως:
    Διδακτική των ΤΠΕ και εφαρμογές τους στην Εκπαίδευση
    Τεχνολογικά Υποστηριζόμενη Μάθηση
    Ανάπτυξη και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού
    Ενσωμάτωση και χρήση του Διαδικτύου και των διαφόρων υπηρεσιών του στην Εκπαιδευτική Πραγματικότητα
    Ψηφιακή Αφήγηση
    Εκπαιδευτική Ρομποτική
    Καινοτομία στην Εκπαίδευση
    Συνεργατική Μάθηση
    Ειδικά θέματα Συνεργατικής και Τεχνολογικά Υποστηριζόμενης Μάθησης (Ανάλυση Αλληλεπιδράσεων)
    Ευέλικτη και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση
    Εκπαιδευτική Πολιτική και Σχεδιασμός
    Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση
    Δημιουργική και Κριτική Σκέψη
     
    Είναι επιστημονικός υπεύθυνος για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας στο ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα T-story (http://www.tstory.eu/), με αντικείμενο τη διδασκαλία της ψηφιακής αφήγησης μέσα από την ψηφιακή αφήγηση.
  • Καθηγητής τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ
    Ο καθηγητής Μιχάλης Μεϊμάρης είναι ιδρυτής και διευθυντής του Εργαστηρίου Νέων Τεχνολογιών του Τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει σπουδάσει Μαθηματικά στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και Στατιστική και Ανάλυση Δεδομένων με ηλεκτρονικό υπολογιστή στο Παρίσι (Πανεπιστήμιο Παρισίων VI Pierre et Marie Curie).

    Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στις Νέες Τεχνολογίες στην Επικοινωνία, την Εκπαίδευση και τα Μ.Μ.Ε., στο Νέο Τεχνολογικό Επικοινωνιακό Περιβάλλον και τον σχεδιασμό του, στην Ψηφιακή Αφήγηση, στην Οπτική Επικοινωνία, στα Πολυμέσα, στην Ανοικτή, Ευέλικτη και εξ αποστάσεως Εκπαίδευση, στη Μάθηση που βασίζεται στο Ψηφιακό Παιχνίδι, καθώς και στην κατάρτιση και επιμόρφωση εκπαιδευτών και δημοσιογράφων στον τομέα των Νέων Τεχνολογιών.

    Είναι Διευθυντής του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Εφηρμοσμένης Επικοινωνίας, μέλος της Διεθνούς Επιτροπής και Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Βραβείων Möbius, μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του Maison des Sciences de l’Homme Paris Nord της Γαλλίας και του C.I.T.I. του Πανεπιστημίου της Λισσαβόνας. Είναι επίσης μέλος της Επιτροπής Αξιολόγησης Γαλλικών Εργαστηρίων (French Laboratories of Excellence) της Εθνικής Επιτροπής Έρευνας της Γαλλίας (ANR). Του έχει απονεμηθεί από τη Γαλλική Δημοκρατία ο τίτλος του Chevalier de l’Ordre des Palmes Académiques (Ιππότης του Τάγματος του Ακαδημαϊκού Φοίνικα). 
  • Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης
    Ο Δημήτρης Χαραλάμπης είναι Καθηγητής Πολιτικής Επιστήμης στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει σπουδές Πολιτικής Επιστήμης, Φιλοσοφίας και Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Freiburg στη Γερμανία και διδακτορικό στην Πολιτική Κοινωνιολογία στο Münster της Γερμανίας. Έχει διατελέσει Διευθυντής του Ινστιτούτου Πολιτικής Κοινωνιολογίας του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (1994-2003), Αντιπρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (2002-2008) και είναι σήμερα Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Πολιτικής Επιστήμης, θέση στην οποία έχει
    εκλεγεί για τρίτη φορά. Το έργο του (μονογραφίες, άρθρα κλπ.) εστιάζεται στην ανάλυση του φαινομένου της Παγκοσμιοποίησης, στην έννοια του πολιτικού και τη θεωρία των δικαιωμάτων και της Δημοκρατίας, όπως και στην ανάλυση του ελληνικού πολιτικού συστήματος σε συγκριτική διάσταση.