ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΟΜΙΛΙΑΣ

 

Τίτλος:

Δημιουργώντας εικόνες και ήχους μέσα και έξω από την σχολική αίθουσα
 

Ομιλητές:

Reid Mark ,
Λεωνίδα Μαρία ,
Κούρτη Ευαγγελία ,
Ανδριοπούλου Ειρήνη ,
Θεοδωρίδης Μένης
 

Γλώσσα:

Αγγλική, Ελληνική
 

Ημερομηνία:

07/04/2014
 

Διάρκεια:

76:12
 

Εκδήλωση:

Δημιουργώντας εικόνες και ήχους μέσα και έξω από την σχολική αίθουσα
 

Διοργανωτής:

Βρετανικό Συμβούλιο, Κέντρο Οπτικοακουστικής Εκπαίδευσης ΚΑΡΠΟΣ
 

Χώρος:

Βρετανικό Συμβούλιο
 

Κατηγορίες:

Εκπαίδευση , Επικοινωνία
 

Ετικέτες

σχολική αίθουσα , οπτικοακουστικά μέσα , κινηματογράφος , οπτικοακουστική παιδεία , κινηματογραφική παιδεία
 
 
 
Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στην Ελλάδα, ο Μark Reid, Διευθυντής Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του British Film Institute, πραγματοποίησε διάλεξη και συμμετείχε στην ανοιχτή συζήτηση που διοργάνωσε το Βρετανικό Συμβούλιο σε συνεργασία με το Κέντρο Οπτικοακουστικής Παιδείας Καρπός, με θέμα «Δημιουργώντας εικόνες και ήχους μέσα και έξω από την σχολική αίθουσα».
 
«Σε έναν διαδραστικό ψηφιακό κόσμο, οι δράσεις οπτικοακουστικής και κινηματογραφικής παιδείας πληθαίνουν, ενώ οι όροι και οι πρακτικές που χρησιμοποιούνται ποικίλουν. Η τάση αυτή συμβάλλει στην πολιτιστική ποικιλομορφία, την ελευθερία της έκφρασης και την ενδυνάμωση του πολίτη μέσα από τα νέα και παραδοσιακά ΜΜΕ. Σε αυτό το μεταβαλλόμενο περιβάλλον το βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι πώς θα προσεγγίσουμε την οπτικοακουστική εκπαίδευση σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, από τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μέχρι τους σημερινούς εφήβους».
 
Στη συζήτηση εκτός από τον ίδιο τον Mark Reid συμμετέχουν επίσης οι:
Mαρία Λεωνίδα, Σκηνοθέτης, Κέντρο Οπτικοακουστικής Εκπαίδευσης Καρπός, Υποψήφια Διδάκτωρ, ΕΚΠΑ
Ευαγγελία Κούρτη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας ΕΚΠΑ
Ειρήνη Ανδριοπούλου, Ερευνήτρια Οπτικοακουστικής Παιδείας, Αναλύτρια/Σχεδιάστρια Προγράμματος, Δημόσια Τηλεόραση
 
Συντονιστής: Μένης Θεοδωρίδης, σκηνοθέτης, ειδικός σε θέματα οπτικοακουστικής παιδείας.

Σημείωση: Εξ αιτίας ενός τεχνικού προβλήματος δεν περιλαμβάνεται στην ανάρτηση αυτή η ολιγόλεπτη εισαγωγή, στην ελληνική γλώσσα, του συντονιστή της εκδήλωσης κ. Μένη Θεοδωρίδη.
 
  • Διευθυντής Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του British Film Institute
    O Mark Reid έχει διδάξει αγγλικά, Media και κινηματογράφο στο νότιο Λονδίνο για 7 χρόνια. Το 1998 εντάχθηκε στο BFI με στόχο να δημιουργήσει εξ αποστάσεως μεταπτυχιακά προγράμματα για εκπαιδευτικούς, που ήταν από τα πρώτα του είδους τους στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το 2006 ορίστηκε επικεφαλής του τμήματος Παιδείας, συνενώνοντας δύο διαφορετικές ομάδες εκπαίδευσης σε μία, με έδρα το BFI Southbank. Το Εκπαιδευτικό Τμήμα απευθύνεται πλέον σε πλήθος διαφορετικών ακροατηρίων, από οικογένειες και μικρά παιδιά μέχρι σχολεία και εκπαιδευτικούς, με προγράμματα για νέους, όπως το Future Film, καθώς και προγράμματα για τις τοπικές κοινωνίες ενηλίκων από προέρχονται από διαφορετικές κοινότητες, όπως το African Odysseys. O Mark Reid καταπιάνεται με τον τομέα των προγραμμάτων κατάρτισης εκπαιδευτικών.
     
    Έχει διευθύνει και συμμετάσχει σε πλήθος ερευνητικών προγραμμάτων κινηματογραφικής παιδείας, όπως το project Digital Video Evaluation, το οποίο χρηματοδοτήθηκε από το BECTA το 2003 (http://homepages.shu.ac.uk/~edsjlc/ict/becta/research_papers/what_the_research_says/dvreport_241002.pdf), το project για τα Ειδικά Εφέ που αποσκοπούσε στη διερεύνηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων της εκπαίδευσης που βασίζεται στην κινούμενη εικόνα και το 2012 Screening Literacy, μία έρευνα που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετικά με τα προγράμματα κινηματογραφικής εκπαίδευσης σε 32 ευρωπαϊκές χώρες ( www.bfi.org.uk / screeningliteracy ).
     
    Την περίοδο 2004-2008 ήταν υπεύθυνος για το Reframing Literacy, ένα πρόγραμμα για την ενσωμάτωση των κινηματογραφικών φιλμ σε τοπικά προγράμματα σπουδών δημοτικής παιδείας.
  • Σκηνοθέτης, Κέντρο Οπτικοακουστικής Εκπαίδευσης ΚΑΡΠΟΣ, Υποψήφια Διδάκτωρ, ΕΚΠΑ
    Σπούδασε Ιστορία, Ιστορία της Τέχνης και Κινηματογράφο στην Ελλάδα, την Αγγλία και τη Δανία. Έχει σκηνοθετήσει πολλά ντοκιμαντέρ σε συνεργασία με την ΕΡΤ, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, τη Γερμανική Τηλεόραση ZDF/3SAT, την E.B.U., εφαρμογές με διαδραστικό περιεχόμενο και συνεργασίες για θεατρικές παραστάσεις. Από το 2002 συνεργάστηκε με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Λονδίνου και με το Πρόγραμμα Μελίνα- με αποτέλεσμα να εστιάσει στη διδάσκαλία video και τη χρήση των οπτικοακουστικών μέσων σε παιδιά, νέους και ενήλικες.
     
    Εχει σχεδιάσει και υλοποιήσει οπτικοακουστικά εργαστήρια για το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πανεπιστήμ ιο Φρανκφούρτης, το Βρετανικό Συμβούλιο, το WWF, Πρωτοβάθμιες και Δευτεροβάθμιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, και διεθνή προγράμματα με αντικείμενο το ντοκιμαντέρ, τη γλώσσα του κινηματογράφου, το σενάριο και τη διαθεματική μάθηση. Παρουσιάζει την εργαστηριακή της δουλειά σε ελληνικά και ευρωπαικά συνέδρια. Υποψήφια διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών.
  • Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας ΕΚΠΑ
    H Ευαγγελία Κούρτη είναι αναπληρώτρια Καθη- γήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας με ειδίκευση σε θέ- ματα επικοινωνίας στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Τα ερευνητικά της ενδια- φέροντα εστιάζουν σε θέματα επικοινωνίας και δε- ξιοτήτων επικοινωνίας, στη σχέση των παιδιών με τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, την ψυχολογία του κυβερνοχώρου και την ιστορία της ψυχολογίας.
  • Ερευνήτρια Οπτικοακουστικής Παιδείας, Αναλύτρια/Σχεδιάστρια Προγράμματος, Δημόσια Τηλεόραση
    H Ειρήνη Ανδριοπούλου είναι Επικοινωνιολόγος, Ερευνήτρια Οπτικοακουστικής Παιδείας (media literacy). Εργάζεται στη Δημόσια Τηλεόραση ως Σχεδιάστρια / Αναλύτρια Προγράμματος. Είναι Εθνικός Εκπρόσωπος της «Ομάδας Εμπειρογνωμόνων γα την Εκπαίδευση και Παιδεία στα Μέσα» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και national expert της UNESCO στα ζητήματα της Παιδείας στα Μέσα και την Πληροφορία. Σπούδασε στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε το Μεταπτυχιακό της τίτλο, MA in Media Studies, από το Sussex University, στη Μ. Βρετανία. Από το 2004 έως το 2011 εργάστηκε ως Ερευνήτρια ΜΜΕ, Υπεύθυνη του Τμήματος Οπτικοακουστικής Αγωγής, στο Ινστιτούτο Οπτικοακουστικών Μέσων, με πρωτοβουλίες για τη χάραξη της εθνικής πολιτικής και το συντονισμό των ελληνικών θέσεων στα οπτικοακουστικά ζητήματα και την Παιδεία στα Μέσα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Συμβούλιο της Ευρώπης, και λοιπούς, θεσμικούς φορείς. Παράλληλα, συντόνισε σειρά δράσεων και ερευνητικών έργων για την οπτικοακουστική παιδεία για παιδιά, νέους, εκπαιδευτικούς, γονείς και επαγγελματίες των ΜΜΕ, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης εκστρατείας ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης.
     
    Πρόσφατα μετέφρασε στα ελληνικά την έκδοση της UNESCO «Οδηγός Σπουδών των Εκπαιδευτικών για την Παιδεία στα Μέσα και την Πληροφορία», (2014), εγχειρίδιο για τη διδασκαλία της οπτικοακουστικής παιδείας στο σχολείο. Έχει εκτεταμένη παρουσία σε διεθνή συνέδρια, κλειστές ομάδες εργασίας, επιστημονικές εισηγήσεις και αρθογραφία για ζητήματα σχετικά με: σύγχρονες θεωρίες και προσεγγίσεις για την Παιδεία στα Μέσα, ρυθμιστικά ζητήματα και πολιτικές, προσχολική ηλικία και MME, ψηφιακή αγωγή, διαφήμιση & ΜΜΕ, κοινωνική συμμετοχή και ειδησεογραφία της κρίσης.
  • Σκηνοθέτης
    Ο Μένης Θεοδωρίδης είναι σκηνοθέτης που δραστηριοποιείται στη χρήση των οπτικοακουστικών μέσων στην εκπαίδευση. Εργάστηκε στην ΕΡΤ ως σκηνοθέτης (1984-2010). Στο πρόγραμμα «ΜΕΛΙΝΑ – Εκπαίδευση και Πολιτισμός» (πιλοτικό πρόγραμμα για την Αισθητική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, 1994 – 2004) ήταν υπεύθυνος του εργαστηρίου οπτικοακουστικής έκφρασης και συντονιστής της ομάδας σχεδιασμού του εκπαιδευτικού υλικού. Είχε την ευθύνη του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και της συγγραφής των συνοδευτικών εντύπων για το πρόγραμμα «ΠΑΜΕ ΣΙΝΕΜΑ;» του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης καθώς και των εντύπων που συνόδευαν τις προβολές ταινιών για σχολεία, του Διεθνούς Φεστιβάλ Οικολογικού Κινηματογράφου, ECOFILMS στη Ρόδο 2005, 2006 και 2008. Συμμετέχει στην ΑΜΚΕ «Καρπός» (www.karposontheweb.org). Το 2010, στο σχεδιασμό των Προγραμμάτων Σπουδών για το Νέο Σχολείο που έγινε με ευθύνη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, πήρε μέρος ως υπεύθυνος του πεδίου "Πολιτισμός - Αισθητική Παιδεία" και ως υπεύθυνος του Προγράμματος Σπουδών για την Οπτικοακουστική Έκφραση.